Penerimaan Proposal Riset OGFICE

Yth Para Dosen dan Peneliti di Lingkungan IPB

Bersama ini disampaikan bahwa The Osaka Gas Foundation of International Cultural Exchange (OGFICE), Jepang kembali menawarkan hibah penelitian kepada para peneliti/dosen di lingkungan IPB untuk tahun anggaran 2022/2023. Dalam pelaksanaannya, hibah penelitian OGFICE dikoordinasikan oleh (Pusat Penelitian Lingkungan Hidup – Lembaga Penelitian dan Pengabdian Kepada Mayarakat (PPLH-LPPM), IPB . Terkait dengan hal ini, maka kami membuka Penerimaan Proposal Penelitian bagi Dosen dan Peneliti di lingkungan IPB. Beberapa ketentuan terkait proposal yang akan diterima yaitu:

  1. Proposal melibatkan mahasiswa IPB (S1/S2/S3)
  2. Proposal baru ataupun proposal lanjutan dari kegiatan Dosen atau Peneliti sebelumnya, di mana dana dari OGFICE Jepang ini sebagai salah satu tambahan sumber dana
  3. Jumlah dana yang akan diberikan maksimum Rp 40.000.000
  4. Output wajib dari penelitian adalah publikasi nasional/internasional, serta menyebutkan OGFICE dan PPLH di dalam Acknowledgement

Adapun tema penelitian untuk anggaran tahun 2022/2023 adalah: “Renewable energy to strengthen community life and sustainable environment”, dengan cakupan topik sebagai berikut:

  1. Access to modern energy services
  2. Energy efficiency improvement
  3. New technology and innovation in renewable energy
  4. Sustainability of renewable energy to enhance household economy
  5. Gender equality issues in the management of renewable energy sources
  6. Renewable energy and sustainable environment.

Periode penerimaan proposal dimulai dari tanggal 7 Juni sampai dengan 5 Juli 2022. Pengusulan proposal mengikuti format yang disediakan dan dikumpulkan dalam dua format sebagai mana tercantum dalam format proposal: harcopy proposal dikumpulkan ke Sekretariat OGFICE di Gedung PPLH-IPB dan softfile proposal dikirim ke email: pplh.ipb.ogfice@gmail.com.

Atas perhatian dan kerjasamanya, kami ucapkan terima kasih.

Kepala PPLH IPB

Ttd

Dr Yudi Setiawan, SP, M.Env.Sc

Template Proposal

Cover Proposal

3 thoughts on “Penerimaan Proposal Riset OGFICE”

  1. jeff says:

    Do you want to become a Canadian citizen and have a business?

    Canadian business immigration programs offer opportunities for entrepreneurs and investors to establish and expand their businesses in Canada. These programs typically include options like the Start-Up Visa Program, Provincial Nominee Programs, and the Work Permit Programs. They provide a pathway for eligible individuals to obtain permanent residency in Canada by making significant investments or starting and managing businesses, contributing to the country’s economic growth and development.

    “Unlock the secrets to business success! Read our article now and take your business to new heights. Click here to get started.”

    https://arnikavisa.com/canada-investor-visa-learn-about-investment-immigration

  2. jeff says:

    Hi, unfortunately, I faced challenges with the slow loading speed of your website, leading to frustration. I recommend a service, linked below, that I’ve used personally to significantly improve my website speed. I really love your website…Optimize now

  3. david says:

    Amazon; one second delay: 1.6 billion dollars cost

    How about your site

    Optimize your site, and don’t miss the money

    Click here

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *